AlicantePlaza

CARTOGRAFIES DOMESTICADES

Primera pedra al Districte Digital: falsos contenidors, velers i vistes a la ciutat

ALICANTE. Una visita institucional a l’empresa finlandesa que va crear l’Angry Birds va posar marcar la intenció del Consell en reciclar els fallits estudis de cinema de la Ciudad de la Luz amb “un ecosistema de i+d+i”. En setembre del 2017 el projecte es va batejar com Districte Digital i menys de dos anys després promet transformar l’horitzó de la ciutat.

La reforma de l’Estació Marítima al moll 14 –la primera imatge que reben els visitants de la ciutat per la mar- i un nou edifici al moll 5 –darrere de Panoramis- confirmen l’aposta de la Societat Projectes Temàtics per desbordar el recinte de la Ciudad de la Luz, ja que “s’han superat les expectatives de demanda”.

Estos dos nous projectes se sumen a la comercialització conjunta –entre el Consell i l’empresa pública il·licitana PIMESA- del Campus Tecnològic d’Elx ubicat a Torrellano, amb dos edificis signats per Serrano y Valderrama Arquitectos i AJF Ingeniería Arquitectura y Urbanismo. Mentrestant, el centre comercial Panoramis sembla impulsar -des de la iniciativa privada- una reforma de l’espai com a centre d’oficines i esdeveniments.

Urbanisme analògic per al Districte Digital?

Amb el probable mirall de la Marina de València, reactivada des del 2016, sembla que el Districte Digital vol aprofitar tot el potencial de les millors vistes de la ciutat, amb les façanes de l’Esplanada i el perfil de Santa Bàrbara reflectint-se en la mar que queda entre els vaixells del port esportiu.

Però les diferències són substancials: mentres a València s’aposta per un model participat amb una estratègia urbanística que amalgama cultura, innovació i espai públic, a Alacant se centren els esforços en la comercialització d’oficines amb la tracció locomotora de la instal·lació de les multinacionals Accenture i Indra.

Recibe toda la actualidad
Alicante Plaza

Recibe toda la actualidad de Alicante Plaza en tu correo