augmenta l'assistència de públic el 2017

El Teatre Calderón aposta pel seu canal de venda per a créixer en espectadors

23/01/2018 - 

ALCOI. El Teatre Calderón ha acollit durant l’any 2017 un total de 76 activitats, amb 86 sessions. Això suposa un increment de l’activitat del Teatre d’un 14% respecte de la mitjana del període 2012-2016, situada en 67 activitats i 76 funcions. Quant a l’assistència, el recompte de les localitats venudes sumades a les invitacions per als actes institucionals o protocol·laris dóna una xifra de 41.850 espectadors; un increment del 23% sobre la mitjana dels anys 2012 a 2016.

Des de la gestió del Teatre s’explica que, si més no en part, l’increment d’activitat i d’assistència respon a la programació especial amb motiu del desé aniversari de la inauguració del nou Teatre Calderón o, més encara, l’increment d’actes organitzats per entitats socials, cíviques o culturals al teatre, tant mitjançant cessió, com per convenis o amb fórmula d’abonament de preu públic vigent. De les 76 activitats abans esmentades, 31 corresponen a la programació escènica i musical que elabora íntegrament el Departament de Cultura (on s’inclou la Mostra de Teatre). Les altres 45 activitats són les convenides amb entitats i institucions de la ciutat per a fer les seues respectives programacions o dur endavant iniciatives privades.

La música és el gènere que millor ha funcionat a la programació del Calderón, segons explica Miquel Santamaria. Exemple d'eixa tendència, com assenyala, són el grup Manel, el violinista Ara Malikian o els concerts de festes. "La música és la que té molt més públic", recalca, "llevant de si portes algún nom gran, que omplis". En aquests casos, l'exemple podria ser la comèdia Los vecinos de arriba, protagonitzada per Eva Hache.

Els responsables del centre han incidit en avançar tot el possible la posada a la venda de les localitats, de manera que el públic pot realitzar una millor planificació. Santamaria destaca que és un dels factors que més ha ajudar a incrementar la xifra d'espectadors. Per això quan presente la nova programació inclourà fins octubre i en passar la Mostra, fins cap d'any.

La posada en marxa del canal de venda propi, ticketalcoi.com, per part de l'Ajuntament ha sigut decisiva en aquest sentit a més d’afavorir un control més exacte de l’ocupació real de la sala. El canvi, que ha suposat deixar enrere el sistema d'Instanticket, els ha permés obtindre un major control. Per una banda, ara es saben més dades de qui, com i quan compra les entrades. "I ara amb tres clics ja l'has comprada", afegeix. D'altra, ara poden controlar la venda d'entrades a events que es fan fora dels teatres, com és el cas del Campament Real que es fa als afores de la ciutat durant la Cavalcada.  

Santamaria destaca que ha suposat un abans i un després, aquest sistema de venda, gràcies també a l'agenda digital que incorpora. Així, ara a la seua web es pot consultar el que passa a la ciutat en un llistat on les pròpies associacions poden pujar els actes que organitzen. Això sí, en cas de que cobren entrada, necessiten del vistiplau de l'Ajuntament per autoritzar l'anunci mitjançant aquest canal. A més, apunta Santamaria, en el cas d'events contractats d'última hora, la web dóna més marge per a promocionar-ho.

I més a prop

La nova temporada obri l'escenari del Calderón com a particular pati de butaques. Santamaria aposta per obrir-lo una volta al trimestre per a propostes diferents. És el cas de Mi gran obra, de David Espinosa, que es farà aquest dissabte, o Pluja, el muntatge de Guillem Albà i Clara Peya, de qui recorda que els va veure a Lleida i es va sorprendre per la seua qualitat. Ara tindran cita per a després de l'estiu. "El públic habitual és el que més es compta però hi ha altres coses que es fan en la proximitat inmediata", destaca. "Són per a grups de fins a 120 espectadors", conta, on es juga amb un espai no convencional, "cuidant la seguretat perquè no es clave ningú on no toque". 

És una experiència que Santamaria, com a director de la Mostra de Teatre, coneix bé. Les dos últimes edicions ho han provat dirigint-se a un públic ben particular,  els xiquets de bolquers. "I han funcionat molt bé", indica. Sense oblidar-se que també ho poden fer per a adults, com ho van fer amb La gente, Pérez i Disla que van passar precisament per la Mostra. "Són formats nous que hi ha que mirar perquè si no aborrirem a les pedres", conclou, "hi ha que fer de tot, obrint una línea diferent".

Noticias relacionadas