durant una estada de tres setmanes a San Francisco

Sandra García, l'estudiant de Magisteri que representarà la UA en l'Imagine Silicon Valley 2019

3/07/2019 - 

ALACANT. Una apassionada per la innovació i la creativitat, així és Sandra García, estudiant de Magisteri Infantil i des d'ara una dreamer de la Universitat d'Alacant gràcies a la beca de la Fundació del Banc Sabadell que l'ha seleccionada per a participar en l'Imagine Silicon Valley 2019. La proposta de Sandra ha sigut seleccionada per la fundació per a participar en el programa d'innovació disruptiva en què desenvoluparan projectes durant una estada de tres setmanes a San Francisco aquest mes de juliol. L'alumna de la Facultat d'Educació de la UA participarà en aquesta nova edició que es desenvoluparà als Estats Units i en la qual participaran dotze joves que formaran equips multidisciplinaris en els quals treballaran, compartiran i desenvoluparan idees per a crear solucions a quatre reptes plantejats per Audi, Otsuka, Catalunya Emprèn i la fundació Banc Sabadell. 

-Eres estudiant de Magisteri Infantil, què va ser el que et va portar a participar en aquesta iniciativa de la Fundació Sabadell?

-Realment em pareix una iniciativa molt interessant i que independentment de la teua carrera és una oportunitat que es presenta i que has d'intentar. Aleshores vaig a anar a la reunió i em van dir que havia d'enviar un vídeo i ho vaig fer. No ho vaig pensar i va ser tot un encert ja és una manera també de donar visibilitat a la importància de l'educació, i, és una oportunitat que no anava a deixar escapar.

-El 7 de juliol viatjaràs a Los Angeles per a participar en aquesta edició, en què consistirà aquest projecte d'Imagine Silicon Valley?

-Aquest projecte durarà tres setmanes, en la primera viatjarem des de Los Angeles fins a San Francisco passant pels llocs més emblemàtics i més icònics, i amb la finalitat de realitzar una sèrie d'activitats en llocs com Twitter, Netflix, Google... Tindrem una sèrie de masterclass, coneixerem a gent que està molt involucrada en el món de la innovació, i és una excusa per a començar a treballar en equip en el repte que se'ns presente. Aquest repte que ens proposaran l'haurem de presentar en la seu de Google el 25 de juliol i en Barcelona en octubre.

- Creus que aquesta és una bona oportunitat per als joves com tu de conéixer nous horitzons i reptes?

-Sí, crec que és una oportunitat magnífica i sobretot que hi hagen empreses com la Universitat d'Alacant i la Fundació Banc Sabadell que oferisquen aquest tipus de beques. És una gran oportunitat per als joves sobretot per a ampliar horitzons, conéixer altres llocs arreu del món, i, el més important és portar a Espanya la cultura emprenedora que hi ha a Amèrica i que ací no tenim.  

-Seràs la representant de la Universitat d'Alacant, què suposa açò per a tu?

-Seré l'única representant de la universitat i pel fet de ser dona i estudiant d'educació sincerament suposa tot un orgull representar a la UA i intentarem fer-ho el millor possible.

-Què esperes aconseguir amb aquesta nova experiència per a tu?

-Amb aquesta oportunitat que se m'ha donat espere créixer, sobretot, en l'àmbit personal, i després si se'm presenta l'opotunitat en l'àmbit professional serà benvingut, però aquesta no és la meua primera prioritat. El que desitge és conéixer gent, aprendre tot el possible, gaudir, i, aprendre dels més grans, perquè al cap i a la fi, és la base tecnològica i de la innovació.

-En una entrevista vas recalcar en "la importància d'emprar la llengua anglesa com a idioma vehicular a classe", i en "la importància d'aprendre idiomes en la infància". Creus que aprendre idiomes t'obri noves portes de futur?

-Sí, absolutament, crec que a hores d'ara l'anglés hauria de ser un requisit totalment obligatori i que no fóra vist com una segona llengua, sinó com una llengua necessària al 100%. Aprendre idiomes no solament ens serveix per a viatjar o per a dir que tenim un fill bilingüe, sinó que ens serveix per a una infinitat de coses més, i t'obri noves portes de futur.  

-És molt important aprendre idiomes durant l'etapa de la infància, ja que el xiquet té una neuroplasticitat especial i a la llarga deixa de ser la mateixa. És per aquesta raó que la infància és la millor etapa per a aprendre idiomes i assentar-los de manera natural a partir de l'educació infantil. 

-Una vegada hages acabat amb aquesta vivència, què tens pensat fer?

-Segurament estudie el màster d'espanyol i anglés com a segones llengües a la Universitat d'Alacant per a obrir-me pas en la investigació de la meua tesi doctoral. Però, a pesar d'això, em veig més fora d'Espanya que dins, ja que si es poguera, m'agradaria treball a l'estranger en alguna cosa relacionada amb l'educació, però sobretot, amb l'educació bilingüe.

-Animes a altres joves com tu a participar en experiències com aquesta?

-Completament, crec que la por que tenim els joves s'hauria d'haver anat fa moltíssim temps, aquestes són unes experiències úniques que segurament no tornen a passar moltes vegades en la vida i això és el que intentaré traslladar a la gent de la UA quan torne. Moltes vegades tenim eixa por per no haver eixit mai de la nostra casa, del poble o d'Espanya, i, al cap i a la fi, hi ha tant de món per veure que aquesta és una bona oportunitat que es presenta, i almenys ho has d'intentar. 




Noticias relacionadas