Hoy es 23 de noviembre

habitem

Superposar capes vibrants per a una experiència genuïna: la clau Masquespacio

L’estudi de disseny valencià ha afrontat els últims mesos dos encàrrecs especials on ha pogut desmarcar-se de la seua metodologia usual de treball

25/06/2024 - 

VALÈNCIA. Fa més de vint anys que viuen a València, sempre han treballat i viscut al mateix espai i ni somniaven que podrien viure a una casa tradicional. Ana Milena Hernández Palacios i Cristophe Penasse van fundar el 2010 Masquespacio i enguany han tancat el seu projecte més particular: la seua pròpia casa estudi. 

“Si l’arquitectura té una història, cal mantindre-la encara que li poses el teu estil. Si no és per a conservar la història, per què ens compraríem una casa antiga? Millor ens haguérem comprat una de construcció. Per això, la idea des del principi era pensar que podíem guardar l’essència de la casa. Una manera de treballar molt diferent a la nostra metodologia habitual”.

Uns mesos més tard, ha obert a Madrid un altre projecte que també els ha tret dels seus esquemes habituals. Lynk & Co és una marca d'automòbils amb rènting i ara han obert un club que també aspira a ser un punt de trobada. “Pots organitzar una reunió amb un client, veure una conferència, un taller o fins i tot comprar alguns objectes. Hi ha cotxes, però no es basa en el producte sinó en l'experiència”, explica Cristophe Penasse. 

“Nosaltres no som minimalistes, però sí que tendim a repetir un patró als espais. En canvi, el client ens va demanar que cada espai tinguera una estètica diferenciada”, però que dialogaren entre ells per generar un conjunt. "Ells tenien unes referències clares, volien explicar una història i que tot el món l'entenguera fàcilment".

Foto: Luis Beltrán.

El primer club de Lynk & Co que van dissenyar va ser el de Barcelona, que utilitza les utopies com a narrativa espacial. Ara al cas de Madrid, proposen un viatge a través de l’art. En aquest cas, van optar per mostrar al client algunes referències conceptuals i unes imatges de referència. “Creuàvem algunes escenes mítiques de pel·lícules amb alguns exemples d’espais que ens recordaven eixes escenes”. 

“Amb esta base, vam desenvolupar el concepte, basat en diferents disciplines artístiques. La música ve per la pluja morada de la sala de reunions, inspirada en la Purple Rain de Prince, o la pintura de Velázquez amb les faldes de ‘las Meninas’, que també aprofitarem per vincular amb la ciutat on es troba la sala, com fa usualment la marca”. 

Foto: Luis Beltrán.

Per a autodissenyar-se la casa, en canvi, van optar per la metodologia més tradicional. “Normalment mostres unes estètiques, uns ‘moodboards’, crees un concepte i després unes perspectives tridimensionals que ajuden a fer-se una idea. El que va fer Ana va ser des del seu interior. Va pensar què som nosaltres com a estudi, i aquesta va ser l’estètica que s’ha plasmat”, expliquen des de Masquespacio. 

“S'hi veu l'evolució que hem tingut, hem anat evolucionant amb la tendència. Vam gaudir molt del New Memphis, el futurisme… estan totes les diferents línies que hem treballat. Vam començar treballant entre el disseny gràfic i el d'interiors, per això hi ha tants elements geomètrics inspirats en el nostre formalisme que usàvem quan treballàvem com a dissenyadors gràfics”. 

Al Lynk & Co de Madrid, “hi ha dos elements estan presents sempre a tots els seus clubs: el sofa groc i la barra vermella, sempre tenen el mateix format i el mateix material siga a la ciutat que siga”. “És una experiència divertida que busca ser reconeixible”, mentres que la nova casa estudi és casi una enciclopèdia de Masquespacio: “representa la nostra trajectòria, materialitzant els diferents estils que hem desenvolupat estos anys alhora que mantenint l’originalitat de la casa”. 

Foto: Luis Beltrán.

next
x