Hoy es 23 de diciembre

pel seu caràcter inclusiu i l'estimulació de la capacitat creadora

El CEIP Sagrada Família de Xixona , Premi a la innovació educativa Joan Ponsoda 2023

26/10/2023 - 

XIXONA. La Cívica – Escola Valenciana de l’Alacantí i l’Ajuntament de Sant Joan d’Alacant lliuraran el premi a la innovació educativa Joan Ponsoda 2023 el divendres 26 d’octubre a partir de les 18.00 hores a la Sala de Plens de l’ajuntament de Sant Joan d’Alacant (Plaça d’Espanya 1. Sant Joan d’Alacant).

A l’acte participaran el regidor d’Educació, Marcos Piña, representants de la Junta directiva de La Cívica – Escola Valenciana de l’Alacantí, representants del CEIP Sagrada Família de Xixona i tancarà l’acte el professor Joan Ponsoda.

L’objectiu d'aquest premi és potenciar i reconèixer la tasca educativa innovadora que dia a dia es realitza a les aules dels centres educatius de la comarca i que, en molts casos, és desconeguda per la gran majoria de la comunitat educativa.

En aquesta huitena edició, el jurat ha considerat que el projecte «Inclou Xixona», del CEIP Sagrada Família de Xixona, mereixia el guardó a la innovació educativa Joan Ponsoda 2023 com a reconeixement a l’aposta decidida d’aquest centre per la incorporació d’iniciatives educatives capdavanteres, que contribueixen a desenvolupar i estimular la capacitat creadora i la capacitat crítica.

Projectes presentats al premi

- Títol projecte: La tendeta.

Centre. CEIP Eloi Coloma. Xixona.

- Títol projecte: Art a tota l’escola en valencià.

Centre. CEIP Eloi Xixona. Xixona.

- Títol projecte. El museu de les molècules.

Centre. Col·legi Salesianos – Don Bosco. Alacant.

- Títol projecte. El bobatori d’animals.

Centre. CEIP Manuel Antón. Mutxamel.

- Títol projecte. Plouen plomes.

Centre. Crist de la Pau. Sant Joan d’Alacant.

- Títol projecte. Inclou Xixona

Centre. Sagrada Família. Xixona.

Projecte guardonat

El treball presentat pel CEIP Sagrada Família de Xixona destaca especialment pel seu caràcter inclusiu. Aquesta característica és la que ha fet inclinat la balança, no només pels seus objectius finals sinó també pel treball col·laboratiu ajustat a les possibilitats de cada alumne.

L’aposta per la inclusió de tot l’alumnat siga quina siga la seua capacitat en cada moment, com ja s'ha referit anteriorment, és el principal mèrit. També s’ha tingut en compte altres qüestions com són la correcta i ajustada justificació teòrica, la seua adaptació a la normativa i la molt encertada participació de la comunitat educativa i el poble en general.

La col·laboració amb diferents estaments i l’ajuntament mitjançant turisme i cultura fan transcendent i perdurable en el temps els resultats d’aquest projecte.

Amb el qual la localitat es beneficia de l’accessibilitat dels monuments i llocs més importants del municipi que poden ara ser accessibles gràcies al treball de pictorització de les seues característiques, a més d’introduir a l’alumnat i la població en general al llenguatge pictogràfic que algunes persones necessiten per accedir a informacions rellevants que d’altra manera no poden degut a les seues particularitats o dèficits auditius, cognitius o d’altra naturalesa.

Per arrodonir els mèrits del projecte és que aquest privilegia el valencià al ser la llengua pròpia de la localitat però també usa la resta de llengües curriculars precisament pel seu caràcter integrador i d’accessibilitat a la informació per a tots i totes.

A més i per últim, és un projecte dissenyat de tal manera que és fàcilment exportable o transferible a un altre centre i a una altra localitat o barri, cosa que fa d’aquest projecte una faena explicable i útil per a altres centres que volgueren impulsar-lo adaptar-lo i al seu context.

En definitiva un projecte fet per a la inclusió que contempla el llenguatge adaptat i les llengües en un context real i perdurable en la comunitat local.

Noticias relacionadas

next
x