AlicantePlaza

IMPULSADA PEL Consorci de Museus 

'Resistències artístiques': la convocatòria que fomenta la innovació pedagògica a través de l’art

  • La convocatòria seleccionarà 30 projectes per a 30 centres educatius de la CV, 10 en cada província

ALACANT. El Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana llança una nova edició de la convocatòria 'Resistències artístiques' per a producció artística en entorns educatius. El termini per a presentar projectes finalitza el 9 de setembre.

Dirigida a creadores i creadors, a títol individual o en col·lectiu, que desenvolupen el seu treball en el camp de les pràctiques participatives i col·laboratives, aquesta convocatòria seleccionarà 30 projectes per a 30 centres educatius de la Comunitat Valenciana, 10 en cada província.

Com resultat d’aquesta convocatòria, que compleix la tercera edició, al voltant de 1.000 alumnes de diferents nivells educatius (Infantil, Primària, Secundària i, fins i tot, cicles formatius) han participat en més de 40 projectes artístics des de l’aula.

El director del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, José Luis Pérez Pont, ha manifestat que “‘Resistències artístiques’ és un projecte que transcendeix l’àmbit del museu i que implica tota la comunitat educativa per a convertir-se en una potent eina d’innovació pedagògica. Els projectes seleccionats busquen dotar el docent de nous recursos i valors que es generen a través de les pràctiques artístiques i col·laboratives, sense eixir del propi centre, creant vincles entre art i educació”.

En aquesta convocatòria, el Consorci de Museus compta amb la col·laboració del CEFIRE Artisticoexpressiu. Pepa Ortiz, assessora d’Educació Plàstica, Visual i Audiovisual del CEFIRE, ha destacat “la diversitat del professorat que s’adhereix a aquest programa, tant d’arts plàstiques, com també d’altres matèries com Filosofia, Història o Educació Física i, de la mateixa manera, s’han dut a terme projectes de disciplines molt diferents com ara dansa, projectes audiovisuals, etc.”.

Ortiz ha assenyalat així mateix que en aquestes edicions passades “s’ha perdut la por d’encaixar els projectes dins del currículum escolar, que és una de les inquietuds més importants del professorat. S’ha comprovat com el currículum escolar és prou permeable per a acollir aquestes propostes. La creació contemporània és, a més, una eina d’anàlisi de la realitat que permet abordar diferents temàtiques de tipus social o de gènere dins de l’àmbit de l’escola”.

Amb un pressupost de 252.000 euros, és la convocatòria de perfil educatiu amb la inversió més elevada de totes les realitzades per la institució museística.

Recibe toda la actualidad
Alicante Plaza

Recibe toda la actualidad de Alicante Plaza en tu correo