ALACANT. La presidenta en funcions de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, Mar Iglesias, ha presentat la segona edició del Llibre d’estil dels mitjans públics valencians aquest matí en un acte a Alacant. Les membres del Consell Rector, Maria Lozano, coordinadora de la Comissió de Seguiment del Llibre d’Estil, i Rosa Agost, que és també membre de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua, han explicat la tasca que de la Comissió.
La directora general d’Innovació, Sonia Tirado, ha agraït que l’acte se celebre a Alacant i ha destacat el paper fonamental d’À Punt Mèdia en la vertebració de la ciutadania.
Mar Iglesias ha destacat que ja està disponible la versió web del Llibre d’estil en la pàgina web de la CVMC amb l’objectiu de fer-lo “més accesible per als treballadors i treballadores d’À Punt, però també per a la societat en general”, i espera que ocuparà “una finestra permanent del navegador d’ordinadors i mòbils”.
Rosa Agost, que ja va coordinar la part lingüística de la primera edició del Llibre d’estil ha posat en valor el text com a eina que ajude la societat a utilitzar d’una manera correcta la nostra llengua, així com a “ajudar els comunicadors a conéixer els usos recomanables, però també els no acceptables”.
Maria Lozano ha explicat la tasca que realitza de la Comissió de Seguiment del Llibre d’Estil i ha destacat que en aquesta segona edició s’han revisat alguns aspectes com ara “l’ús de l’emmarcament comarcal, el tractament de la violència de gènere, el tractament de temes de salut mental o de persones desaparegudes, o més recentment el tractament de la Covid-19”.
En definitiva, Lozano ha assenyalat que la funció de la Comissió és “garantir uns mitjans públics de qualitat, dignes i respectuosos amb els drets comunicatius i culturals de la ciutadania valenciana”.
El Llibre d’estil de la CVMC es pot consultar en el web de la CVMC
Als crims de quatre dones a Silla (Horta Sud), Elx (Baix Vinalopó), Massarrojos i Borriana (Plana Baixa) se suma l’aparició del cadàver d’un llaurador de Los Montesinos que podria tindre relació amb el cas
El momento más visto fue la bajada de la Senyera con un 20,4% de cuota de pantalla, donde À Punt lideró la audiencia por delante del resto de cadenas.