AlicantePlaza

CARTOGRAFIES DOMESTICADES

Unes piscines de sal per 'renaturalitzar' la Cala Advocat de Benissa

  • Atrapaolas: Estudio Veintidos. Javier Muñoz i Manuel Alejandro Infantes.
Suscríbe al canal de whatsapp

Suscríbete al canal de Whatsapp

Siempre al día de las últimas noticias

Suscríbe nuestro newsletter

Suscríbete nuestro newsletter

Siempre al día de las últimas noticias

ALACANT. La proposta guanyadora parteix de convertir l’actual espigó —ara un aparcament— en el nou eix de la platja, així com de la voluntat d'integrar-lo al paisatge . “Volem aprofitar la potència de l’espigó per crear un front marítim que reculla el programa exigit per l’Ajuntament i que permeta alliberar la resta del terra per recuperar els bancs d’arena preexistents. El nou espigó assumeix la traça de l'actual i s'amplia cap a l'est, perforant-se com si estiguera erossionat”. 

Una estratègia de formalització “per donar cabuda a les basses d'aigua marina que acullen el visitant. De la mateixa manera, la nova estructura creix en altura per formar una torre mirador que funciona com a lloc de salvament en època estival, i es remata el conjunt amb una peça efímera de serveis i equipament hostaler. Aquest nou element dotat de cavitats de pedra funciona com una mena de captador de marees o atrapaones”.

“La concentració del programa d'usos a la nova escullera i l'eliminació del trànsit rodat permet renaturalitzar la resta de l'espai lliure de la cala: es recupera l’arena, es permet el creixement d'espècies vegetals autòctones al límit dels penya-segats... El nou aparcament duplica la capacitat de l'actual i es planteja en una parcel·la en venda davant de la pineda, que s'allibera com a berenador familiar”.

 Per accedir a la platja des del nord de la Marina cal fer un llarg canvi de sentit, i per això “actualment estem estudiant diferents mesures per millorar l'accés a la Cala Advocat des de l'avinguda de la Marina”, a instàncies de l’equip tècnic de l’ajuntament. “El projecte aspira a establir diàlegs amb una naturalesa perduda a través de la materialitat de la terra, la pedra i el mar, albergant-hi corrents i onades”.

Recibe toda la actualidad
Alicante Plaza

Recibe toda la actualidad de Alicante Plaza en tu correo

Todo listo para el nuevo colegio La Paz de Torrellano, lo edificará Acciona Construcción por 5 millones
‘The Graham Norton Show’ y el placer de conversar