ALACANT. En solitud i silenci. Eixe és el modus operandi que segueix Just I. Sellés per a fotografiar els paisatges del mediterrani valencià, concretament de la zona de Diània, una entelèquia que abraça, de nord a sud, des de la gola del Xúquer, a Cullera, fins a la desembocadura del Riu Monnegre, a El Campello. És precisament en aquest municipi on l'artista fotogràfic va presentar el divendres 1 d'octubre el seu segon llibre de fotografia, Diània paisatges costaners, que es va publicar en maig i que, tot i haver-lo mostrat al públic ja als territoris litorals alacantins, encara guarda presentacions a Castalla, Alacant, Pego o Cocentaina, entre d'altres que es poden consultar al seu web.
Per mitjà d'aquesta obra, Sellés presenta 121 paratges per un recorregut de 350 fotografies amb una peculiaritat en comú: "Una de les coses que més criden l'atenció és que a les fotografies no hi ha gent, tot i tractar-se del territori costaner, que està sotmés a major pressió humana. Treure una fotografia de la Cala Granadella i que no hi aparega ningú sembla impossible", bromeja. Si bé el llibre pateix de sociopatia i no hi ha rastre de l'ésser humà, un element imprescindible que sí es retrata és, a banda de la mar, els núvols. "Jo m'he preocupat per fer les fotografies de dilluns a dijous i fora de temporada estival. I, fonamentalment, dies plujosos i ennuvolats, perquè els núvols visten molt bé el paisatge i la llum d'eixos dies no té res a veure amb la d'estiu, on hi ha un contrast més fort", distingeix.
És aquest un dels motius pels quals l'autor considera que aquest és el llibre més bell que ha fet i que, probablement, farà. "Els qui som fotògrafs sabem la importància que té la llum a una fotografia; les albades a la mar tenen una llum molt especial", assegura. I desvela que són més d'un centenar de matinades les que hi ha emprat per a retratar l'albada, al llarg d'uns tres anys de treball fotogràfic que porta aquest segon llibre que, a diferència del primer, sí que va nàixer des d'un primer moment amb la intenció de recopilar-se i publicar-se.