MARINA ALTA

Sanitat adjudica a l'empresa Ceviam les obres del centre de salut de Pedreguer

Suscríbe al canal de whatsapp

Suscríbete al canal de Whatsapp

Siempre al día de las últimas noticias

Suscríbe nuestro newsletter

Suscríbete nuestro newsletter

Siempre al día de las últimas noticias

PEDREGUER. El centre de salut de Pedreguer es mantè al projecte de pressupostos de la Generalitat per al 2025, després que durant estos mesos s'haja iniciat el procés d'adjudicació de les obres, segons ha informat l'ajuntament.  Així, el projecte de pressupostos de la Generalitat Valenciana de 2025 inclou una partida econòmica per iniciar l'execució de les obres del Centre de Salut de Pedreguer. Concretament, es pressuposten 2.780.000 € per a 2025 i 1.050.000 per a 2026. 

"Com ja he dit en diferents ocasions, portem molts anys reivindicant-ho", ha manifestat l'alcalde, Sergi Ferrús Peris. "Per arribar fins ací han calgut moltes gestions: des de la cessió del solar a la Conselleria just abans de la concessió sanitària a Marina Salud en 2008 fins l'aparició per primera vegada del nostre centre de salut als pressupostos de la Generalitat de 2019, en els quals s'establia el compromís de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de construir el nou centre de salut de Pedreguer i preveia 200.000 € per a la confecció del projecte d’execució". 

Finalment, al pressupost de 2021 de la Generalitat ja es va consignar una quantitat per al centre de salut, i, a més, aquesta infraestructura sanitària va estar inclosa al pla Crèixer+, un full de ruta presentat pel Consell el juny de 2021 i que englobava totes les infraestructures previstes a l'àmbit de la sanitat. Des d'aquell moment, la dotació sanitària de Pedreguer ha seguit els passos previstos, pressupostant-se en els successius pressupostos generals de la Generalitat, havent-se elaborat durant l'any passat, amb una inversió al voltant dels 200.000 euros, la redacció dels projectes i la direcció de les obres per a la construcció del Centre de Salut de Pedreguer com edifici de consum energètic quasi nul, havent-se lliurat a Conselleria el projecte bàsic i d’activitat, projecte d’arqueologia, estudi de seguretat i salut i gestió de residus, així com la redacció del projecte d’execució, que es va acabar en desembre de 2023. A partir d’aleshores, es va iniciar el procés de licitació: just ahir, 20 de març es va publicar l'acta de proposta d'adjudicació de les obres a l'empresa CEVIAM EPC SL, que, una vegada presentada la documentació que li reste, i signat el contracte, tindrà 18 mesos per executar les obres. Finalment, l'obra s'ha adjudicat per 2.883.199,34 euros

Si no passa res, 2026 serà l'any de posada en funcionament del nou centre de salut de Pedreguer, segons l'ajuntament.

Recibe toda la actualidad
Alicante Plaza

Recibe toda la actualidad de Alicante Plaza en tu correo