PEDREGUER.- El ple de l’Ajuntament de Pedreguer ha aprovat per unanimitat el projecte d’execució per a la rehabilitació del Centre Artístic Musical, amb un pressupost de 1.185.773,75 euros (1.434.786,24 euros amb IVA). El projecte es sotmetrà a informació pública durant 20 dies hàbils abans de licitar les obres.
La intervenció contempla la rehabilitació integral de l’edifici, mantenint les façanes protegides i les plantes existents. Es crearà un nou nucli de comunicacions accessible, espais a doble alçada oberts a l’exterior, i es potenciarà l’ús musical a les plantes superiors. La planta baixa acollirà una cafeteria amb zona per a concerts, connectada amb l’edifici contigu, que es destinarà a punt d’informació i/o oficina de turisme.
El projecte abasta dos edificis: un dedicat a la música i la cafeteria —complint el desig dels germans Comes, que el van cedir al municipi— i l’altre com a espai informatiu i de trobada.
Aprovació de mesures econòmiques
El ple també va aprovar, amb els vots favorables de Compromís i PSPV-PSOE i l’abstenció del PP, un reconeixement extrajudicial de crèdits per valor de 51.447,10 euros. Els fons es destinaran a serveis de recollida de residus, manteniment d’arbrat, comunicació institucional, activitats culturals i actuacions tècniques diverses.
A més, es va aprovar una modificació de crèdit de 174.072,40 euros, finançada amb romanent líquid de tresoreria. Aquesta partida es destinarà a programes europeus, estudis tècnics —inclòs un sobre cooperatives d’habitatge—, adquisició de maquinària i aportacions a l’Entitat de Gestió i Modernització Les Galgues per a un estudi d’inundabilitat.
Canvis en les ordenances fiscals
Per unanimitat, es va aprovar la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de les plusvàlues, que equipara les parelles de fet als cònjuges en la bonificació del 75% en cas de defunció, i elimina la necessitat de sol·licitud expressa per part dels interessats.
L’únic punt aprovat amb vots contraris —els del PP— va ser la modificació de l’ordenança fiscal de l’Impost sobre Béns Immobles (IBI) de naturalesa urbana. El tipus de gravamen passarà del 0,56 al 0,62, amb l’objectiu de recaptar uns 270.000 euros addicionals per fer front a l’augment de costos i millores en el casc urbà. El canvi suposarà una pujada mitjana de 23 euros per rebut en vivendes de 100 m².
Declaracions de l’alcalde
Sergi Ferrús, alcalde de Pedreguer i responsable d’Hisenda, va recordar que el romanent de tresoreria, tot i superar el milió d’euros, només pot gastar-se en despeses financerament sostenibles i a partir del segon trimestre de l’any. Va destacar que aquests fons han permès cofinançar més de sis milions d’euros en subvencions des de 2019, així com actuacions municipals com el servei d’infermeria escolar, restauració patrimonial, millora de camins i projectes del Pla Convivint i Pla Edificant.