BENITATXELL. Març és sempre al Poble Nou de Benitatxell el mes de reivindicació de les dones. La Regidoria d'Igualtat, amb la col·laboració de l’Associació de Dones, l’European Union of Women Marina Alta, Clásicas y Modernas, la Biblioteca Municipal i l'Escola Municipal de Futbol Base, ha preparat nombroses propostes per a tots els gustos i edats que arrancaran el 3 de març i s'estendran fins al dia 10.
Sota el lema ‘Igualtat de drets al carrer, en l’esport i en la cultura’, l'Ajuntament del Poble Nou de Benitatxell ha presentat este divendres la programació oficial amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de la Dona. Una proposta que posa el focus en continuar homenatjant les dones majors treballadores del municipi. "Després de l'èxit de la primera entrega, enguany reafirmem el nostre compromís amb la història local. Amb 'Memòria Viva II' volem continuar rescatant de l'oblit les trajectòries de les nostres dones. És un tribut necessari a aquelles dones que van ser pioneres a sostindre l'economia familiar amb el seu treball, i que hui són l'espill en el qual han de mirar-se les noves generacions", ha subratllat la regidora d'Igualtat, Isa Garrido.
La programació arrancarà de manera simbòlica el 23 de febrer amb la campanya visual ‘Els nostres balcons parlen’, que vestirà els carrers del nucli urbà amb missatges reivindicatius en favor de la igualtat real.
Cultura i memòria històrica
L'eix central de la commemoració serà el projecte documental i fotogràfic ‘Memòria Viva II’. El dimarts 3 de març (19:00h, Centre Social) s'inaugurarà l'exposició fotogràfica firmada per Jake Abbott, mentres que el dissabte 7 de març, també a les 19.00h en el Centre Social, es projectarà el documental homònim produït per ‘El Mirall de la Marina’.
Les dos cites busquen rescatar i posar en valor el paper fonamental, sovint invisibilitzat, de les dones, a les quals no els era res favorable la conciliació familiar.
Participació associativa i esport
L’Associació de Dones del Poble Nou de Benitatxell tindrà el paper organitzador de la setmana, liderant activitats de convivència. El dimecres 4, després d'una caminada urbana, tindrà lloc el I Torneig de Futbol Femení local, visibilitzant l'auge de l'esport femení.
Així mateix, el dijous 5 se celebrarà la tradicional vesprada de jocs amb xocolate i mona, i el diumenge 8 el gran dinar de germanor després de la lectura del manifest institucional (13:30h, Centre Social).
Reflexió i formació
El pensament crític tindrà el seu espai en el programa amb la trobada matinal de l’European Union of Women Marina Alta (EUWMA) en el Club de Golf Jávea el divendres 6. També s'ha programat la nit de teatre amb l'obra ‘Apaga’m que m’encenc’ el divendres 6 a la nit i el cinefòrum a la Biblioteca dirigit per Anna Moner el dilluns 9, els dos organitzats per l’Associació de Dones.
Com a tancament a la programació, el dimarts 10 de març, Marina Gilabert, de l'associació Clásicas y Modernas, oferirà una xarrada necessària sobre el retorn dels rols de gènere tradicionals en la joventut, analitzant els desafiaments actuals en matèria d'igualtat.
Des de la Regidoria d'Igualtat es convida a tota la ciutadania a participar en estos actes que combinen la memòria, la cultura i la reivindicació per a continuar construint un Poble Nou de Benitatxell més lliure i igualitari.

- El Cartell amb les activitats.