AlicantePlaza

L’Arxiu Municipal de Crevillent commemora el dia de la Comunitat Valenciana

Suscríbe al canal de whatsapp

Suscríbete al canal de Whatsapp

Siempre al día de las últimas noticias

Suscríbe nuestro newsletter

Suscríbete nuestro newsletter

Siempre al día de las últimas noticias

CREVILLENT. El Dia de la Comunitat Valenciana commemora l'entrada triomfal de Jaume I, el Conqueridor, a la ciutat de València el 9 d'octubre de 1238. En honor a aquesta pertinença a la Comunitat Valenciana, l'Ajuntament de Crevillent, amb data 22 de febrer de 2000, va acordar designar els jardins de la Rambla situats entre els carrers Gutiérre de Cárdenas i Avinguda de Madrid com a Jardins de la Comunitat Valenciana i més tard, Plaça de la Comunitat Valenciana, un dels principals centres d'oci de la població crevillentina.

En aquest sentit, el monarca aragonés va emprendre la conquesta de València com una empresa real i personal i per aquest motiu, va crear un nou regne, el Regne de València, dotat de moneda pròpia, institucions (les Corts valencianes i la Diputació) i una legislació, els Furs valencians, el qual formaria part de la Corona d'Aragó.

"L'Estatut d'Autonomia de la comunitat, aprovat mitjançant Llei orgànica 5/1982 d'1 de juliol, en el seu preàmbul estableix que “el poble valencià, històricament organitzat com a Regne de València, es constitueix en Comunitat Autònoma, dins de la unitat de la Nació espanyola", recorden des de l'arxiu.

De la mateixa manera, el 30 de novembre de 1960, Crevillent va retre homenatge al rei Jaume I amb un carrer propi, coincidint amb l'eixample urbanístic de la zona entorn del Mercat i carrers adjacents, monarca que és un dels personatges que protagonitza les ambaixades representades durant les festes de Moros i Cristians, i que van ser declarades Ben Immaterial de Rellevància Local en 2010 per la Conselleria de Cultura, pel seu valor històric i cultural.

Jaume I continua sent, ara com ara, el monarca valencià més conegut, autor del Llibre dels Feits en el qual narra tota la seua campanya per a conquistar les terres valencianes i la seua arribada a la capital valenciana:

“E nós fom en la rambla, entre’l Reyal e la torre, e quant vim nostra senyera les seues a la torre descavalcam e dreçam-ens vers orient, e ploram de nostres ulls besant la terra per la gran mercé que Deus ens havia feyta”.

L'Arxiu Municipal felicita els valencians i valencianes que, "després de més de 700 anys, continuem celebrant la nostra identitat pròpia amb una llengua, tradicions i cultura pròpies que tenen el seu origen en l'Edat Mitjana".

Recibe toda la actualidad
Alicante Plaza

Recibe toda la actualidad de Alicante Plaza en tu correo

La Conselleria de Educación da luz verde a las obras del Plan Edificant en tres colegios de Crevillent
Alicante recibe 14 proyectos para erigir un homenaje a víctimas de la covid