COMUNITAT VALENCIANA

Més de 2.000 persones es manifesten a Alacant en defensa del valencià

Suscríbe al canal de whatsapp

Suscríbete al canal de Whatsapp

Siempre al día de las últimas noticias

Suscríbe nuestro newsletter

Suscríbete nuestro newsletter

Siempre al día de las últimas noticias

ALACANT. Més de 2.000 personas s'han manifestat este diumenge pels carrers del centre d'Alacant per a "defensar el valencià, aturar els retrocessos i demostrar que el valencià és un dret irrenunciable”. La protesta, organitzada per l’entitat Alacant pel Valencià, integrada per més de cinquanta associacions educatives, culturals i socials de la ciutat i la comarca, forma part dels actes commemoratius de l’aniversari de l’aprovació a Alacant de la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià (LUEV), “una fita històrica que va representar la recuperació de la dignitat lingüística del nostre poble després de dècades de silenci”.

Sota el lema «Defensem la llengua, som País Valencià», la manifestació ha partit des de l’IES Jorge Juan fins a l’Ajuntament d’Alacant. Com va anunciar la plataforma, la commemoració de l’aniversari de la LUEV arriba en un “moment crític” per al valencià, “amb amenaces sense precedents contra els drets lingüístics, la convivència i els consensos democràtics construïts durant més de quaranta anys”. Han participat diversos col·lectius socials, partits progressistes i sindicats, entre d'altres.

En aquesta línia, ha denunciat que, des del Consell, “amb un pla de demolició lingüística planificada”, fins a l’Ajuntament d’Alacant, “que ha proposat expulsar la ciutat de l’àmbit lingüístic del valencià, les agressions s’han multiplicat”: “La llei Rovira, que degrada el valencià a una llengua de segona, la persecució i el qüestionament de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL), la manipulació i asfíxia d’À Punt o la retallada dels currículums per a desmantellar l’ensenyament en valencià”.

L’entitat ha considerat que aquestes accions “configuren un projecte polític deliberat que pretén dividir la societat, erosionar drets i fer retrocedir la normalitat del valencià a nivells anteriors de la democràcia”.

“No ens callaran. Defensem la llengua, defensem el País Valencià. El valencià, part inseparable de la llengua catalana, és una eina de cohesió, cultura i llibertat que cap govern pot desmantellar. La resposta serà cívica, plural i massiva, als carrers i en tots els espais públics”, ha proclamat la plataforma.

Recibe toda la actualidad
Alicante Plaza

Recibe toda la actualidad de Alicante Plaza en tu correo