X AVISO DE COOKIES: Este sitio web hace uso de cookies con la finalidad de recopilar datos estadísticos anónimos de uso de la web, así como la mejora del funcionamiento y personalización de la experiencia de navegación del usuario. Aceptar Más información

ADDA, SUBMERGEIX-TE AL MAR DE SONS

Un llibre per aglutinar-los a tots: temporada 17/18 a l’ADDA

20/09/2017 - 

ALICANTE. En un món cada vegada més virtual, el director artístic i musical de l’Auditori de la Diputació d’Alacant, més conegut pel seu acrònim, ADDA, ha apostat per fer una presentació molt tangible de la seua nova programació integral 2017/2018, amb l’edició d’un llibre il·lustrat en format 15 x 21, el preferit per als llibres de butxaca, enquadernació rústica i impressió ecosostenible, amb paper fabricat 100 % amb energia eòlica.

Si alguns dels llibres més venuts son les guies de viatge, aquest Adda. Submergeix-te al mar de sons és una guia d’experiències sonores que conté en les seues 187 pàgines, vuit mesos de dreceres musicals que pretenen consolidar l’Auditori en la ruta imprescindible dels equipaments d’aquestes característiques de tot l’estat, amb un 20 per cent del pressupost de la gran majoria d’ells, com li agrada recordar al seu director, el músic i conductor d’orquestra Josep Vicent.

La música no és el so / ni la toquen els instruments / ni està en la partitura / ni l’escriuen els compositors… / La música ets tu, / es produeix en tu, / en el teu silenci interior, quan mitjançant el so / estàs en perfecta harmonia… / Aprofita aquesta capacitat, / allibera’t del temps. / Submergeix-te! .

Aquesta citació del propi Josep Vicent encapçala que inclou 140 activitats distribuïdes en diferents cicles i envoltoris temàtics.

Poètica, la temporada simfònica començarà el 14 d’octubre amb dos grans noms de resò internacional, l’OCNE, l’Orquestra Nacional d’Espanya, i el Concert Fantasia del nordamericà Philip Glass, un dels noms més coneguts i respectats de la composició contemporània, referent del minimalisme post-Cage junt amb Terry Riley i Steve Reich, conegut pel gran públic per les seues aportacions a la música de cinema. La seua òpera Einstein on the Beach, de 1976, i les BSO dels documentals Koyaanisqatsi (1983) i Powaqqatsi (1987) el van situar en aquella incòmoda situació de vanguàrdia reconeguda per un públic, si no majoritari, sí més ampli que el de la pura experimentació. 

Poètica acabarà l’1 de juny de 2018, amb la l’Orquestra Simfònica de Galícia acompanyada pel pianista Ivo Pogorelich, sens dubte un dels músics vius mésemblemàtics de la història de la música, com es pot llegir al propiprograma. Entre mig, noms com Yarom Traub amb l’Orquestra de València, el Mesies de Händel per l’Instruments ofTime and Truth i les Oxford Voices, dirigits per Edward Higginbottom, o laMariinsky Theatre Orchestra, dirigida pel mestre Valery Gérgiev i, una vegadamés, la companyia al piano del joveníssim talent de Sergei Redkin.

La Sala de Cambra acollirà, per la seua banda, entre el 10 i el 18 de març, el Festival de Músiques del Nostre Temps, amb el nom d’Emoció Diva i una nodrida presència femenina, tant en la interpretació com en la composició: Pilar Jurado, Elisa Urrestarazu, Diana P. Custodio, Julia Gállego, Carolina Alcaraz, Marta Espinós, el Quartet de Corda València, totalment comformat per intèrprets femenines, Gabriela Ortiz, Isabel Villanueva i Ángeles Blancas, amb la companyia de dos compositors que representen la tradició i les noves escriptures musicals, Joan Albert Amargós i l’alacantí de Novelda Óscar Navarro. Especialmente ressenyable la vocació de localitat i universalitat d’aquesta programació, amb molts noms vinculats a terres alacantines, però amb projecció internacional.

Toca la música, el cicle pedagògic i familiar, tindrà un moment culminant, amb la representació, el 17 de març de 2018, d’ El Sastre Valent de Títeres Etcétera, amb una espectacular posada en escena i una escenografia molt atractiva pel públic menut.

Com també ressenyables seran les 5 propostes del breu cicle ALMantiga, amb l’eix del barroc i la música antiga, entre el 19 de gener i el 29 d’abril, on  instruments com els que treballa el lutier Asier de Benito, recrearan el món que va conéixer Joanot Martorell, l’autor del Tirant Lo Blanc.

I un dels peixos més preuats en aquesta llotja musical serà, sens dubte, el pianista hipster del moment, el britànic James Rodhes, que dins del cicle Pianíssimo, el 2 de desembre de 2017, oferirà An evening with James Rhodes, el seu particular show pianístic, amb obres de Bach, Chopin i els arranjamants de Busoni per a Bach. Una altra de les propostes que posen aquesta programació de l’ADDA en el circuit internacional.

Noticias relacionadas

next